Wybierz bibliotekę


Podane konto zostało zidentyfikowane w następujących bibliotekach. Proszę wybrać jedną z nich, by rozpocząć korzystanie z katalogu. Biblioteki można potem zmieniać korzystając z ikony na górnej belce.

 
 
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.Zamknij
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KRAKOWIE Wybierz bibliotekę
 
 
 
 
Wyślij E-Mail
Adres e-mail:
 
Wprowadź kod z obrazka
 
 
 
 
 
Szablon z etykietami WWW
Opis formalny
MARC
Hasła związane
TYTUŁ:   Nauczyciel i Szkoła [czasopismo] / [Wyższa Szkoła Edukacji Wczesnoszkolnej w Mysłowicach].

NUMERACJA:   1996, nr 1/2=1-

ADRES WYDAW.:   Mysłowice : "Śląsk", 1996-.

OPIS FIZ.:   23 cm.

Częstotliwość:   Półrocz., 2010, nr 3-.

UWAGI:   Od 2002 nr 1/2 / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Augusta Hlonda.

ISSN:   1426-9899

HASŁO PRZEDM.:   Nauczanie - metody

WSPÓŁTW.:   Kowolik, Piotr. Redaktor

  Kucyper, Ewa. Redaktor

Nauczyciel i Szkoła [czasopismo] / [Wyższa Szkoła Edukacji Wczesnoszkolnej w Mysłowicach]. - Mysłowice : "Śląsk", 1996-.
LDR 01273cas#a2200289#i#4500
001 0722200161731
003 KR 121
005 20181002071554.3
008 110905c19969999pl#|r|p||||||#0|||b0pol#d
022 %a 1426-9899
035 %a IDCzasopisma128
040 %a KR 121 %c KR 121 %e PNN %d KR 121 %d KR 121
24500%a Nauczyciel i Szkoła %h [czasopismo] / %c [Wyższa Szkoła Edukacji Wczesnoszkolnej w Mysłowicach].
260 %a Mysłowice : %b "Śląsk", %c 1996-.
300 %c 23 cm.
310 %a Półrocz., %b 2010, nr 3-.
321 %a Kwart., %b 1996, nr 1/2.
321 %a Półrocz., %b 1997-2000.
321 %a Kwart., %b 2001-2010, nr 1/2.
3621 %a 1996, nr 1/2=1-
500 %a Od 2002 nr 1/2 / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Augusta Hlonda.
650 9%a Nauczanie %x metody
7001#%a Kowolik, Piotr. %e Redaktor
7001#%a Kucyper, Ewa. %e Redaktor
85640%u https://pbw.edu.pl/cgi-bin/wspd_cgi.sh/wo_ropis.p?IDRek=0722200161731 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
990 %a #pedagogika+psychologia.

Rekordy powiązane

Opisy z biblioteki: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie
1.Agresywne zachowanie dzieci w codziennym życiu szkolnym / Danuta Jankowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 141-148
2.Aksjologiczne penetracje wykładni pedagogicznej Ojca Świętego Jana Pawła II generujące wychowanie dzieci i młodzież / Dorota Luber.// Nauczyciel i Szkoła. - 2002, nr 3/4, s. 61-88
3.Aktywne obywatelstwo poprzez nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w każdym wieku : projekt activeICT : wprowadzenie do problematyki badań własnych / Renata Ochoa-Dąderska, Mirosław Czapka, Luis Ochoa-Siguencia.// Nauczyciel i Szkoła. - 2010, nr 1/2, s. 143-149
4.Aktywność rekreacyjna podejmowana w rodzinie w czasie wolnym / Michał Bąkowicz, Ewa Kotnis.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 119-129
5.Analiza porównawcza relacji pomiędzy ojcem a córką i ich zachowań osobowościowych / Tatiana Senko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 105-119
6.Bajki Ezopa, przysłowia i wypowiedzi pisarzy jako znakomity budulec przyjaźni / Ryszard Radwiłowicz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. [269]-276
7.Bajkoterapia jako metoda pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym / Kamila Jakubczyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. [249]-258
8.Bezdomność jako problem społeczny / Roland Manowski-Słomka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 101-107
9.Bliżej Europy : rozwijanie kluczowych kompetencji edukacyjnych jako priorytetowe zadanie współczesnego przedszkola i szkoły / Justyna Wrzochul-Stawinoga.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 159-168
10.Criminology in the fight against social pathologies / Paul Hager.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 209-216
11.Cyberprzemoc - częstość występowania, świadomość zagrożenia, możliwość ochrony / Sandra Kryska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 151-161
12.Cyberprzemoc wśród małoletnich internautów : świadomość, występowanie i zapobieganie / Mateusz Grajek [i in.].// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 201-211
13.Ćwiczenia śródlekcyjne przy muzyce jako ważny element w kształceniu zintegrowanym / Anna Trzcionka-Wieczorek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 141-155
14.'Different' or students criticized online / Krzysztof Zajdel.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. [139]-154
15.Dobro dziecka według bł. Edmunda Bojanowskiego / Justyna Sprutta.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 135-149
16.Drama jako remedium na problemy wychowawcze Eugeniusz Szymik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 105-113
17.Drama w pracy wychowawczej nauczyciela polonisty / Ilona Copik, Eugeniusz Szymik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 255-265
18.Dylogia Ewy Nowackiej - aspekty pedagogiczne i literaturoznawcze / Maciej Szargot.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. [113]-122
19.Działania manipulacyjne w relacji student - nauczyciel akademicki / Dorota Ruszkiewicz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s.[105]-127
20.Dziecko z FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy) w edukacji / Joanna Trzaskalik, Julia Pyttel.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 11-25
21.Edmund Bojanowski (1814-1871) - pedagog i wychowawca, działacz oświatowo-narodowy i społeczno-religijny / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. [307]-311
22.Edukacja głuchych i niedosłyszących wyzwaniem dla szkolnictwa wyższego w Polsce : wybrane zagadnienia i przykłady / Katarzyna Rabsztyn.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 61-84
23.Edukacja regionalna - oczekiwania a rzeczywistość / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 75-88
24.Edukacja regionalna w szkole podstawowej : propozycja programu i gry dydaktycznej / Eugeniusz Szymik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 287-306
25.Edukacja włączająca czy nauczanie specjalne? / Aneta Pukacz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 185-192
26.Encyklika Laudato si' w perspektywie nauki o zrównoważonym rozwoju / Józef Bremer.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 13-28
27.Fìzične vihovannâ u školah Skandinavs'kih kraïn / Edward Wilczkowski, Włodzimierz Pasiecznik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 121-137
28.Fízične vihovannâ učnív I-XI klasív v Rosíï / Edward Wilczkowski, Włodzimierz Pasiecznik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 121-134
29.Formy wspierania aktywności uczniów / Dorota Luber.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 57-68
30.Generacja Z w szkole / Jan Łysek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 103-113
31.Grywalizcja w edukacji wczesnoszkolnej : możliwiści wykorzystania metody w kształceniu uczniów klas 1-3 / Alina Nowak.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 125-135
32.Higher education in Ukraine : lessons of reform / Olena Ivanivna Koziyevska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. [153]-182
33.Historia z komiksem! - o edukcyjnych walorach komiksu jako medium / Ilona Copik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 151-166
34.Ideał nauczyciela według Jana Chrzciciela de La Salle / Justyna Sprutta.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. [17]-25
35.Ideał wychowawcy małego dziecka w kontekście aksjologicznych dociekań / Dorota Luber.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, dod. s. 53-65
36.Ideał wychowawczy - wsparcie czy zagrożenie dla aksjologii rodziny / Ryszard Skrzypniak.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 137-151
37.Instytucja rodziny zastępczej - jedną z form opieki nad dzieckiem osieroconym w Polsce międzywojennej na przykładzie Piotrkowa Trybunalskiego / Katarzyna Szymczyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 73-93
38.Jak doskonalić szkolne projekty edukacyjne : od empirii do praktyki / Marzanna Pogorzelska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 139-149
39.Jak ważna jest autoprezentacja w wirtualnej rzeczywistości? : przydatne narzędzia / Justyna Migdał.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 115-124
40.Jakość życia osób dorosłych autystycznych : teoria i praktyka / Jadwiga Kamińska-Reyman.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 199-211
41.Janusz Korczak - education as a process of continuing exploration and creation / Iwona Pawlowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 1, s. 155-163
42.Kardynał August Hlond w trosce o wychowanie młodych pokoleń / Dorota Luber.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 15-30
43.Kim jest świetliczanin? / Agnieszka Kaczor.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 319-338
44.Klimat szkoły a osiągnięcia uczniów: od badań w działaniu do poprawy jakości szkolnego środowiska nauczania-uczenia się / Urszula Derenowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 75-94
45.Klimatyczne uwarunkowania zachowań przestępczych i agresywnych / Marcin Jurczyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 207-229
46.Kompetencje komunikacyjne pedagogów w świetle ich wypowiedzi pisemnych / Marta Jurek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 37-50
47.Kompetencje kreatywne nauczyciela prowadzącego dodatkowe zajęcia w szkole / Agnieszka Bereza.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 157-169
48.Kompetencje nauczycieli edukacji dwujęzycznej / Justyna Sala-Suszyńska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 257-267
49.Komunikacja w literaturze przedmiotu oraz w realizacji przedmiotów artystycznych klas gimnazjalnych / Adriana Zycha-Gurdek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 135-148
50.Kontrola i ocena jako ogniwo pracy pedagogicznej / Kazimierz Ostrowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 157-175
51.Korelowanie i integrowanie treści kształcenia edukacji społeczno-przyrodniczej i zajęć technicznych w klasach początkowych / Alina Budniak, Marcin Musioł.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 47-64
52.Korona Polskiego Wychowania - propozycja programu kształtującego przystosowanie szkolne ucznia / Marta Szaro.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 69-83
53.Kształtowanie wybranych kompetencji kluczowych w toku procesu dydaktyczno-wychowawczego realizowanego w szkole z wykorzystaniem narzędzi myślowych TOC a perspektywa lifelong learning / Ewa Kos.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 167-176
54.Kultura ludowa źródłem ponadczasowych wartości w świetle obchodów Roku Kolbergowskiego / Jadwiga Uchyła-Zroski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 201-213
55.Kultura muzyczna dzieci i młodzieży w kontekście założeń edukacyjnych szkoły i wyników badań nad motywami uczenia się muzyki / Jadwiga Uchyła-Zroski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 173-190
56.Małżeństwo i rodzina jako wspólnota osób w nauczaniu bł. Jana Pawła II / Roland Manowski-Słomka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2011, nr 2, s. 63-73
57.Media i komunikacja w orędziach papieskich na Światowe Dni Środków Społecznego Przekazu (2011-2016) / Pelagia Bojko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 151-164
58.Media i komunikacja w orędziach papieskich na Światowe Dni Środków Społecznego Przekazu (2011-2016) / Pelagia Bojko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 51-64
59.Media w edukacji - pedagogiczne aspekty ich wykorzystania / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 229-248
60.Mentoring w pracy z uczniem zdolnym / Katarzyna Wasilewska-Ostrowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 95-105
61.Metoda malowania dziesięcioma palcami (finger-paiting) / Kamila Jakubczyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. [193]-202
62.Metodičeskie aspekty razvitiâ kreativnosti buduŝih pedagogov / Svetlana Ustimenko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 61-72
63.Możliwości diagnozowania zachowań osobowościowych w kształceniu psychologów / Tatiana Senko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 115-134
64."Mrówka z Wawelu" (1869-1870) ludowo-edukacyjny dwutygodnik Hipolita Witowskiego / Izabela Krasińska, Katarzyna Rogozińska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 85-97
65.Muzične vihovaniâ školârìv v Ukraїnì na syčastnomu etapì / Anastasìâ Vìl'čkovs'ka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 137-148
66.Muzično-ritmìčne vihovannâ dìtej Emìlâ Dal'kroza / Anastazìâ Vìl'čkovc'ka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 173-186
67.Muzyka jako medium porozumienia między terapeutą a uczniem / Karolina Kantyka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 249-262
68.Nauczyciel języka polskiego i uczeń klasy IV w rzeczywistości aktualnych zmian : między kompetencjami a oczekiwaniami w pokonaniu progu / Monika Kupiec.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 209-238
69.Nauczyciel w warunkach zmian edukacyjnych / Eugenia Iwona Laska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 31-40
70.Nauczyciel wychowania przedszkolnego w percepcji dzieci 3-4 letnich / Martyna Szczotka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 143-155
71.Nauczycielskie widmo prekariatu / Maria Januszewska-Warych.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 181-193
72.Nietolerancja w oczach studentek / Maria i Ryszard Radwiłowiczowie.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 145-155
73.Niezależne uczenie się jako element modelu kształcenia usamodzielniającego dziecko / Urszula Dernowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 107-125
74.Nieznany Tolkien / Radosław Furmaga.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. [149]-159
75."Nikt nie jest tak słaby, żeby nie mógł służyć innym" : słabość i choroba jako motywacja do wolontariatu hospicyjnego / Anna Seredyńska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 85-104
76.O cybernetyce, jej związkach z psychologią i o cybernetycznej koncepcji człowieka / Anatol Bodanko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 213-226
77.O kulturowej orientacji w pedagogice XXI wieku / Piotr Paweł Barczyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 17-24
78.O potrzebie i możliwości rozwijania myślenia przez analogię w edukacji matematycznej w klasach I-III / Natalia Cieślar.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 241-258
79.Ocena zdolności i umiejętności motorycznych dzieci 5-letnich / Martyna Szczotka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 65-84
80.Ocenianie - rozpoznawaniem postępów uczniów wobec wymagań edukacyjnych / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 287-302
81.Ochrona praw dziecka w polskiej szkole - teoria i praktyka / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 41-73
82.Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów? : (praca z uczniami zdolnymi) / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 107-119
83.Od edukacji regionalnej do kompetencji interkulturowej w kształceniu obcojęzycznym / Dagmara Grzybowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 79-93
84.Od wolontariatu do zatrudnienia / Anna Wojtas, Ewelina Czyż, Katarzyna Chrząszcz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 103-114
85.Odpowiedzialne przygotowanie uczniów do dążenia do sukcesu w edukacji wczesnoszkolnej / Justyna Wrzochul-Stawinoga.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 131-140
86.Odrzucenie rówieśnicze : etiologia i zasady terapii / Bronisław Urban.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 41-56
87.Organizacja czasu wolnego osób w złotej jesieni życia / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. [143]-151
88.Osoba i funkcje promotora w procesie tworzenia pracy dyplomowej / Magdalena Ciechowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 51-67
89.Pädagogische Konzepte des 20. Jahrhunderts im Licht der Pädagogik von Maria Montessori und Celestin Freinet / Kai Hermann.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. [35]-42
90.Patologie życia naukowego / Gabriela Majchrowska, Kamil Tomkiewicz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 93-102
91.Pedagogia Nowego Człowieka jako kategoria edukacyjna i refleksyjna praktyka / Jan Łysek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 27-42
92."Pedagogika cierpienia" / Dorota Luber.// Nauczyciel i Szkoła. - 2007, nr 3/4, s. 67-79
93.Pedeutologia w świetle wybranych problemów zarządzania i kultury organizacyjnej współczesnej placówki oświatowej / Kazimierz Ostrowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 127-142
94.Pisarstwo Imre Kertésza jako sposób ocalenia racji życia po Zagładzie / Małgorzata Golik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 2, s. [149]-175
95.Po co i jak uczyć patriotyzmu? / Artur Belowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 105-125
96.Poczucie bezpieczeństwa w gimnazjach małopolskich w świetle badań empirycznych w latach 2003-2013 / Krzysztof Zajączkowski, Przemysław Piotrowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 163-184
97.Podążając za hipertekstem : w stronę zmiany paradygmatu kształcenia polonistycznego w polskiej szkole / Ilona Copik, Eugeniusz Szymik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 153-164
98.Podstawa programowa a metodyka kształcenia / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 129-139
99.Poglądy Janusza Korczaka - mistrza i wychowawcy - na temat stosowania kar w odbiorze współczesnych nauczycieli / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. [153]-171
100.Poglądy pedagogiczne Józefy Joteyko (1866-1928) / Nadiia Dudnyk, Izabela Krasińska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 173-186
101.Poradnictwo i orientacja zawodowa : studium teoretyczne / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 31-47
102.Postęp w oświacie - niezbędne zmiany w polskiej edukacji / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. [129]-141
103.Prawa dziecka a dobro dziecka / Krystyna Żuchelkowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 31-44
104.Prawo dziecka do szacunku / Gabriela Paprotnak.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 33-44
105.Problematyka zaburzeń odżywiania w ocenie adolescentów / Mateusz Grajek [i in.]// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 187-198
106.Problemy emocjonalno-wychowawcze dzieci w młodszym wieku szkolnym / Jan Czechowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 307-317
107.Procedury ewaluacyjne na rzecz jakości kształcenia / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 17-32
108.Profesor zwyczajny doktor habilitowany Edward Wilczkowski w osiemdziesięciolecie urodzin i sześćdziesięciolecie pracy zawodowej / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 347-350
109.Professional'nye kompetencii učitelâ fizičeskogo vospitaniâ v Pol'še / Władimir Pasicznik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 127-136
110.Program "Cyfrowa Szkoła" / Jan Łysek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 213-225
111.Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej / Monika Kupiec.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 267-278
112.Przebieg procesu pedagogicznej diagnozy ucznia w pracy nauczyciela wychowawcy / Ewa Kos.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 59-73
113.Przełamywanie barier w studiowaniu w Rybnickim Uniwersytecie Trzeciego Wieku / Eugeniusz Szymonik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 201-207
114.Przemiany w teorii i praktyce wychowania przedszkolnego / Leokadia Szymczyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, dod. s. 27-40
115.Przemoc i agresja w instytucjach resocjalizacyjnych dla nieletnich dziewcząt / Kazimierz Ptak.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 111-118
116.Przestępczość nieletnich w Polsce nowożytnej : (XVI-XVIII wiek) / Justyna Sprutta.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 29-39
117.Przygotowanie absolwentów szkół policealnych do podjęcia pracy zawodowej / Paweł Brózda.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 177-186
118.Psihologo-pedagogičeskoe coprovoždenie podrostkov v učebno-vospitatel'nom processe / Natal'â Tokareva.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 49-60
119.Psihosocial'nye harakteristiki novogo pokoleniâ Ukrainskih podrostkov kak sub''ektov obrazovaniâ / Anželika Volodimirivna Šamne.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 247-267
120.Quizy w Moodle - jako jeden ze sposobów na powtórkę materiału z matematyki przed egzaminem maturalnym / Beata Pośpiech.// Nauczyciel i Szkoła
121.Racíonal'na organízacíâ procesu navčannâ studentív v Ukraïní / Mykoła O. Nosko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 193-206
122.Radość tworzenia i przeżywania dziecka w małych formach scenicznych na zajęciach organizowanych w szkole podstawowej / Urszula Słyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 171-[190]
123.Radykalizm w wychowaniu / Jan Łysek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 31-42
124.Reintegracja społeczna i zawodowa bezdomnych. Cz. 1 : kontekst teoretyczny / Angelika Barczyk-Nessel, Dariusz Nessel.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 109-121
125.Reintegracja społeczna i zawodowa bezdomnych. Cz. 2 : kontekst teoretyczny / Angelika Barczyk-Nessel, Dariusz Nessel.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 123-134
126.Reintegracja społeczna i zawodowa bezdomnych. Cz. 3 : działania pomocowe / Angelika Barczyk-Nessel, Dariusz Nessel.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 217-228
127.Relacje matki z dziećmi i charakterystyka ich zachowań osobowych / Tatiana Senko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 25-48
128.Relacje ojca z synem i charakterystyka ich zachowań osobowościowych / Tatiana Senko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 207-246
129.Restrukturyzacja ekonomiczna a tradycyjny porządek symboliczny górnośląskiej rodziny robotniczej : zmiana modelu / Grzegorz Odoj.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 29-47
130.Rodzic jako wychowawca w starożytnej tradycji grecko-rzymskiej / Justyna Sprutta.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 43-58
131.Rola i zadania współczesnej profilaktyki : przyczynek do budowania szkolnych programów profilaktycznych / Kamila Jakubczyk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 285-297
132.Rozwój kompetencji matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym w oparciu o program "Klucz do uczenia się" / Małgorzata Gałan.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 115-124
133.Samowychowanie w szkole / Marta Filipowicz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 13-28
134.Schola liturgiczna formą pozaszkolnego wychowania muzycznego dzieci i młodzieży w okresie adolescencji / Dagmara Chlasta-Obłąk.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 173-197
135.School as a factor integrating a student with an environment / Edith Aiken.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. [95]-101
136.Specyfika i uwarunkowania edukacji skazanych (na przykładzie Zakładu Karnego w Jastrzębiu-Zdroju) / Adam Bernert.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 263-272
137.Sprawiedliwy nauczyciel - pedagogiczne wyzwanie XXI wieku / Karina Stępkowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 41-58
138.Stosunek rodziców do przekleństw i wulgaryzmów u dzieci / Helena Marzec.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 149-172
139.Strategie interwencji kryzysowej w kontekście założeń Unii Europejskiej i polskich regulacji prawnych / Maria Januszewska-Warych.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 121-133
140.Stres i radzenie sobie ze stresem przez rodziców osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną / Sonia Kędziora.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 165-181
141.Struktura okresu niemowlęcego / Yuri Karandashev.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 41-75
142.Sumienie ucznia jako osoby ludzkiej / Joanna Jędryka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. [27]-41
143.Sześciolatek w szkole / Jan Łysek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. [43]-55
144.Tadeusz Czacki (1765-1813) jako wychowawca młodzieży / Renata Bednarz-Grzybek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. [387]-412
145.Talenty wspierać planowo / Ryszard Radwiłowicz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 193-200
146.Teorìâ ì praktìka muzičnogo vihovannâ dìtej Edvìna Gordona / Anastasìâ Vìl'čkovs'ka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 199-208
147.Troska o zdrowie i życie dziecka w XIX wieku na podstawie pamiętników / Dorota Szpara.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 157-166
148.Trudności wychowawcze uczniów gimnazjum w fazie adaptacji szkolnej / Kazimierz Ostrowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 135-151
149.Twórcze zabawy dzieci / Marzenna Magda-Adamowicz.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. 13-25
150.Udział rodziców w terapii logopedycznej dziecka z dyslalią / Joanna Trzaskalik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 85-100
151.Uświadamianie seksualne jako aspekty holistycznego rozwoju dziecka / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 1, s. 75-101
152.Uwarunkowania i cele edukacji przedszkolnej / Gabriela Paprotna.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 15-30
153.Uzależnienie od środków psychotropowych jako przejaw niedostosowania społecznego / Angelika Barczyk-Neessel [!], Adam Bernert.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 95-109
154.Vikoristannâ ìdej Frìdrìha Frebelâ v praktice vihovannâ dìtej doškìl'nogo vìku / Anastazja Wilczkowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 155-164
155.W trosce o lepszą jakość kształcenia / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 1, s. 79-93
156.Wady postawy ciała uczniów w młodszym wieku szkolnym / Justyna Modrzejewska, Zofia Malec.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 85-94
157.Warsztat pisarski studentów pedagogiki w perspektywie systemologicznej / Barbara Klasińska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 69-91
158.Wartość artystyczna i wychowawcza muzycznego projektu edukacyjnego w procesie nabywania przez uczniów kompetencji społecznych i kulturowych : (na przykładzie projektu "Przyjaźnię się z Fryderykiem Chopinem") / Urszula Słyk, Mirosław Kisiel.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 47-64
159.Wczesna edukacja i opieka nad dzieckiem w pedagogice katolickiej w Polsce / Maria Loyola Opiela.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 2, s. 13-30
160.Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (teoria i empiria) / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 51-67
161.Wiedza nauczycieli i wychowaców na temat narkotyków / Stanisław Leszto.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 191-206
162.Wiedza przyszłych nauczycieli na temat efektu oczekiwań / Monika Szczygieł, Krzysztof Cipora.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 103-118
163.Wizerunek rodziny w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej / Martyna Szczotka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2018, nr 1, s. 119-137
164.Wolność ucznia jako osoby w kontekście wartości moralnych / Joanna Jędryka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 65-82
165.Wpływ barier mentalnych, społecznych i zawodowych na jakość życia osób chorych lub niepełnosprawnych / Katarzyna Biel-Ziółek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 13-32
166.Wpływ literatury dziecięcej na rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym : szkic teoretyczny / Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 299-317
167.Wpływ sprawdzianów zewnętrznych na jakość kształcenia / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 259-274
168.Wsparcie społeczne spostrzegane przez rodziców osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną / Sonia Kędziora.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 4, s. 67-83
169.Współczesna wartość idei spotkań z Januszem Korczakiem / Eugenia Iwona Laska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. [27]-34
170.Współpraca przedszkola z rodzicami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Krystyna Żuchelkowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 19-29
171.Wybór zawodu a zainteresowania i uzdolnienia ucznia : (na przykładzie szkół policealnych) / Paweł Broda.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 191-200
172.Wybrane formy rehabilitacji edukacyjnej uczniów upośledzonych umysłowo : na przykładzie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowaczego (SOSW) w Będzinie / Angelika Barczyk-Nessel, Andrzej Kotłowski.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 275-286
173.Wychowanie domowe w polskiej rodzinie szlacheckiej / Justyna Sprutta.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 19-35
174.Wychowanie obywatelskie / Jan Łysek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 169-180
175.Wychowanie przedszkolne w kontekście historycznym : (źródła wybranych idei współczesnego wychowania przedszkolnego) / Gabriela Paprotna.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, dod. s. 11-19
176.Wykorzystanie metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi przedszkolnymi / Helena Marzec.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 231-251
177.Wykorzystanie metody sytuacyjnej w przygotowaniu nauczycieli do radzenia sobie z przemocą rówieśniczą wśród uczniów / Aleksandra Tłuściak-Deliowska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 241-256
178.Wykorzystanie teatru szkolnego i form scenicznych w pracy wychowawczej szkoły / Eugeniusz Szymik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 1, s. 89-111
179.Wzajemne zaufanie - ważnym elementem współpracy szkoły z rodzicami / Bogdan Urbanek.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 271-286
180.Zastosuvannâ metodi ruhovoï ekspresìï Rudol'fa Labana na urokah fìzičnogo vihovannâ u počatkovih klasah / Anastasìâ Vìl'čkovs'ka.// Nauczyciel i Szkoła. - 2017, nr 3, s. 97-104
181.Zjawisko wagarowania występujące wśród uczniów / Helena Marzec.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, s. 103-120
182.Zmìst fìzičnogo vihovannâ dìtej ta molodì v školah Ukraïni / Edvard Vìl'čkovc'kij, Volodimir Pasìčnik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 1, s. 187-199
183.Znaczenie przyjaźni w rozwoju psychospołecznym dzieci i młodzieży / Halina Wasilewska.// Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 1, 83-101
184.Związek pedagogiki z psychologią w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Bogdana Suchodolskiego / Kazimierz M. Czarnecki, Piotr Kowolik.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. [149]-157
185.Zwyczaje żaków w dawnej Polsce / Justyna Sprutta.// Nauczyciel i Szkoła. - 2014, nr 2, s. 95-106
186.Życie i działalność naukowa Witelona / Anatol Bodanko.// Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 1, s. [245]-251

Zasób czasopisma

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie (pbwkr)
1. Czytelnia Ogólna; Czyt. - Czytelnia Ogólna; C.1864